woensdag 2 april 2008

In vino Veritas



(scroll down for the English thingy)

Een paar dagen geleden wandelde ik over de Vrijdagmarkt in Gent, toen de bovenstaande affiche me in het oog sprong. Ik dacht, wat krijgen we nu? Is dit een affiche van de Vereniging voor Liefhebbers van Pseudo-Hentai met Lesbische Ondertonen? Maar nee, het is de nieuwe reclamecampagne “Hello New Me” van de goede ouwe Veritas. Juist ja, dezelfde Veritas waar onze bomma’s knopen kopen en onze moeders terecht kunnen voor al hun kousebroekwensen. Blijkbaar willen ze zichzelf een nieuw imago aanmeten. Ik hoop voor hun dat hun nieuwe doelgroep nu geile puberjongens zijn. Tienerjongens die van knopen houden.
Ik vind het amusant, maar vermoed dat de mensen van de reclame misschien net iets teveel wijn hebben geconsumeerd...

English version

A few days ago I was walking around on the Vrijdagmarkt in Ghent when the above poster caught my eye. I though, what’s up now? Is this a poster from the Association for the Lovers of Pseudo-Hentai with Lesbian Undertones? No, it’s the new advertising campaign "Hello New Me" from good old Veritas. Yes, that would be the Veritas where our grannies go to buy buttons and our mothers go to have all theirs dreams about tights fulfilled. Apparently they’re going for a new image. I rather hope their new target group are horny teenage boys. Teenage boys who like buttons.
I remain amused, but I suspect that the advertising people might have consumed slightly too much wine…

Geen opmerkingen: